Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Thursday 13 June 2013

Abang Adam selalu ingat kat adik Dhia


Abahnya bercerita :
Masa dalam kereta (Adam keluar dengan abahnya aje), Adam tanya, "Kenapa ibu dan adik tak ikut?". Lepas tu dia jawab sendiri, katanya lagi, "Ooo sebab ibu tak sihat dan adik kecik lagi kan abah? nanti ibu dah sihat bolehlah ibu dan adik ikut kan". 

Bila kat kedai pula dia akan beritahu abahnya beli kat adik satu. Kalau dia beli aiskrim, dia nak juga mintak beli kat adik dia. Abahnya pulak kena bagitahu adik tak boleh makan lagi tak boleh beli lagilah kat adik. Kalau makan nasi pula, dia boleh tanya adik dia tu nak nasi juga ke? hahha.. melawak betul budak Adam ni. Tapi kalau dah melompat memang tak hingat, buat bising memang tak ingat lah yang adik dia tengah tidur ke apa ke, sudahnya kena marah ngan ibu dan abah. Hihik.. (^_^)
 Baguslah kalau dia gi mana-mana dia ingat adik dia.. Alhamdulillah... Penyayang rupanya abang Adam ni kat adik. Itu yang dia tak sabar nak tunggu adik dia besar sikit. Nak ajak main basikal katanya. Kereta dia pun dia dah simpan untuk adik dia. Yang tak tahan hari tu kan, berus gigi lama dia pun dia nak simpan bagi adik dia.. Haha.. Apakah?? Kelakar pulak rasa. Adik semua pakai yang abang yer.. yang abangnya semua dapat baru je zaman kecik-kecik kan. Itulah untungnya anak sulung kan.. Hihik..
Ini pulak, gift dari kenduri yang Adam bawak balik untuk kami masa dia follow abahnya gi kenduri minggu lepas. Tiga pulak tu dia poww.. Siap pilih mana satu yang dia, mana yang ibu dan yang adik Dhia. Yang star tu ibu punya, belang tu Adam punya dan yang lagi satu tu adik Dhia punya. (^_^)

5 Komen Cerita Hati:

Unknown said...

bagus abg adam ingat kat adik..

LYAfrina said...

alhamdulillah..sgt pyayang abg adam ye.. mujur dia xde jeles2 kan.. sbb lama gak jd anak tunggal tu..

Chic Na said...

wahh sweetnya adam. siap bawak balik utk ibu & adik lagi..

Puan Kutu said...

ini contoh abg penyayang.sentiasa igt adik..yg lain tu ok,berus gigi tu adik takmo,busuk dh abg adam guna.haha

Masya said...

mestilah syg adik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute