Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Wednesday 1 May 2013

Kenangan : Sebelum Ada Yang Baru.....



Sebelum ada yang baru....
Dia lah yang banyak berjasa..
Banyak memori suka duka bersamanya...
Walau ada yang baru, dia masih juga dijaga rapi....
Dialah Mr. Black yang memang banyak berjasa..
Sebelum ada yang baru....... dialah yang jadi transport utama kami dan memang dia banyak berjasa. Mr. Black yang daku kenali dari zaman bercinta dengan tuannya hinggalah sampai dah ada Adam... Memang dialah yang bawa kami ke mana-mana. Banyak kenangan suka duka dengan Mr. Black. Mr.Black ni seolah-olah berjiwa, bila berjanji dengan dia nak repair atau buat apa-apa kat dia tapi tak buat.. memang dia merajuklah. Mr.Black baik hati... kalau dia nak meragam dan buat hal tapi masih membantu Tuannya.. Dia akan meragam kat tempat yang mudah nak cari workshop dan tempat yang senang nak dapatkan bantuan. Memang Mr. Black berjiwa.... Merata Mr.Black bawa kami dan dah pusing satu Malaysia kot kecuali belah selatan. Walau ada yang baru, Mr. Black tetap disayangi dan memang takkan jual kot sebab rasa sayang. Bukan Tuan dia je sayang tapi saya pun sayang dia.. Mr. Black inilah yang banyak berjasa sebelum ada yang baru, jadi haruslah kena jaga hati dia jugak. Tuannya tetap basuh dan jaga dia. Hari-hari akan start panaskan enjin Mr.black dan Mr.Black tetap menunjukkan prestasi yang mantap lagi tau... Kala rindu Mr. Black, kami masih juga meronda-ronda dengan dia.. (^_^)
Mr. Black dah pernah bawa kami ke Cameron. Jangan pandang kebolehan Mr.Black sebelah mata ye... Mr.Black memang mantap sebab boleh daki naik Cameron.. Tapi balik dari Cameron tu, Mr.Black merajuklah sikit dan kena warded jugaklah.. Hihik.. makan modal jugak masa tu tapi Mr.Black memang tahu yang masa tu ada duit lebih sebab tu dia meragam, nak juga dia merasa dimanja Tuan dia.. Hahaha... Kan dah jadi kenangan indah kami.. (^_^)
 Adam pun memang sayang Mr.Black... kadang tu dia ajak naik Mr.black.. rindu katanya.. Hihik.. Sayangnya Adam kat Mr.Black, tengoklah siap tolong cuci Mr.Black lagi.
Alhamdulillah........ rezeki di tahun 2013. Abah Adam dah upgrade sikit dan berjaya miliki Mr.White pulak. Syukur dengan rezeki pemberian dari-NYA ke atas keluarga kami. Sekarang Mr.White dah jadi ahli baru family kami tapi Mr.Black takkan dilupakan.
 Tetap sayang dua-duanya..

Ekceli saya tak reti drive dan hanya tahu bawa motor jer. Rempit saya sukalah...hihik.. Memang saya mengharapkan Abah Adam je kalau nak kemana-mana. Pernah juga Abah Adam suruh amik lesen tapi saya jer rasa macam belum bersedia. haha.. Rasa kurang yakin.. Kalau kete kancil ke bolehlah gasak nak belajar. Haha.. Belajar bawa kete ngan Abah Adam pun sekali je.. tu pun cikgunya garang sangat.. Malas lah nak belajar lagi.. Kalau dah betul-betul bersedia nak amik lesen, belajar je dengan cikgu kat tempat buat lesen tu lagi senang.. Hihik..

Nota : Entri ini hanya untuk kenangan kami dan anak-anak, bukan untuk menunjuk-nunjuk atau apa ke yer..

3 Komen Cerita Hati:

Chic Na said...

yg baru besar sket boleh muat ramai.. ;)

Masya said...

alhamdulillah.. org rumah pun nak bertambahkan.. mestilah kereta kene besar sikit..

P#eoniX said...

black n white lah katekan....heheheeh...betul..bile kite sayang ngan yang lame,mesti macam-macam kenangan timbul....always jadi kesayangan...heheheh...tapi,bende yang baru mesti jadi lame,yang berkilat mesti jadik berkarat...atas sebab camtuh kene gak tukarkan yang lebih baik...heheheh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute