Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Wednesday 10 April 2013

~ Mengidam Chicken Chop~

Sebenarnya kan.. saya bukanlah penggemar chicken chop dan jarang sekali kot saya pilih menu chicken chop. Senang citer, jarang saya makan. Tapi semalam tiba-tiba rasa nak ngetest makan 'chicken chop'. Alahai kan... dah namanya ngidam gitulah rupanya. Yang jarang atau kurang suka pun tiba-tiba jadi boleh je makan dan telan. (^_^)

Yang bestnya tu, saya menggatal pulak SMS kat abah adam.. Dia baca mesej jelah hasrat hati saya tu.. Amboi, romantik ler pulak tiba-tiba. Malu nak cakap, hantar je mesej. Hihik..  "Jom lah kuar", katanya kan. Wah memahami tau.. sukalah saya kan bila ada yang melayan hajat hati ni. Muahaha.. TQ yer abah adam. Sayang kamoo sokmo!! (^_^)
 Destinasi kami ke 'Rumbia Western & Seafood' Kg.Raja, Besut kat area belakang Carltex Kg. Raja. Lepas trafiifc light tepi jalan sebelah kanan. Senang je nak cari kedai ni. 
Ini kiranya dah kali kedua kami ke sini. 
 ~Black pepper Chicken chop Mak Buyung punya~ (^_^)
 ~Nasi goreng tomyam Abah Adam punya~
 (^_^) senyum jer...
Ini jelah menu kami..... Air pulak order air barli dan bandung. Adam punya mana? Adam share je ngan kami.. Haha.. Nasi goreng tomyam tu memang best gilerrr!! Saya siap makan jugak nasi goreng yang Abah Adam punya sikit dan memang sedaplah. Chicken chop tu secukup rasa, tak muak tak masin dan tak manis. Ngam2 je rasanya. Semuanya licin.. Kalau dah licin tu sedaplah maknanya tu..Haha.. Itu sayalah.. kalau gi kedai mana-mana, makan habis bagi saya sedaplah makanannya tu. Boleh gitu?? Bagi kami harga kat sini OK dan berpatutan. Chicken chop tu RM8 dan nasi goreng tu RM5 ++ telur mata, ulam belacan, air tu tak pasti lak berapa dan semuanya RM18. Haha...Yang ingatnya harga dua menu tu jer.. Air tu harga standard rasanya. Next time nak try menu lain pulak. (^_^)

2 Komen Cerita Hati:

Chic Na said...

baby la tu yg teringin nak makan. hehe..

alahaiii memang kecik la perut ayu. tak sesuai panggil mak buyong. hehe..

P#eoniX said...

nampak menyelerakan...nak ngetes jugaklah sambil ngeteh!!!!hehhehe.....ngeteh-(lepak sambil minum teh kat kdai)...hakhakhak!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute