Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Friday 12 April 2013

~Match Number into the Cup~


Aktiviti malam semalam..... Tiba-tiba dapat idea bila tertengok ada cup terlebih dalam bilik stor.. Bottle cap tu memang dah lama buat dan sering diulang pakai dengan aktiviti lain jugak. Simple je aktiviti kali ni yang ingin saya kongsikan dengan korang. Nanti bolehlah cuba. Just guna 20 biji cup dan tulis nombor 1-20. Saya ajar Adam nombor 1-20 je dulu sesuailah dengan umur dia. Alhamdulillah, bila dah selalu buat aktiviti math games dengan dia, nombor berbelas-belas tu dia dah semakin baik mengira dari sebelumnya yang asyik tertukar-tukar aje.
 Susun semua cup bernombor.. nak susun secara rawak pun boleh jugak sebab lagi bagus untuk uji dia samada dah kenal betul-betul atau tak nombor 1-20 tu. 
Adam yang tak sabar nak main games ni.
Sedang gigih match bottle cap number tu ke dalam cup yang bernombor sama.
Inilah hasilnya.... Syabas anak ibu, semua betul... Happy sangat bila dia dah tak terkeliru sangat dah. (^_^) 

3 Komen Cerita Hati:

Chic Na said...

good. nanti boleh belajar no yg tinggi lak. ;)

Masya said...

lepas ni boleh ajar tambah dan tolak pulak.. mesti adam suka kan...

IntaNBerliaN said...

xtvt ni bagus ni.. lenkali nak try la..

*oo dgn readnetworks ke... dulu saya ada tanya.. katnya, umur 3 tahun baru sesuai ajar.. so, memandangkjan ari khamis baru ni alisha dah genap 3 tahun, kira ok la..

ayue start ajar umur 3 tahun++ la kan.. emmm adam ni dah pandai cakap sepenuhnya la ek ms ayu mula2 ajar tu?.. mcm alisha ni ada lg bahasa german dia tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute