Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Sunday 14 April 2013

~Food Pyramid~


Folder games ni salah satu study games kegemaran Adam. Sebelum ni games hot & cold. Kali ni ajar kenal pyramid makanan pulak dan dengan saya sekali belajar sama. haha... (^_^)
Saya dapat bahan ni dari SINI
Adam yang cuba masukkan jenis makanan ke dalam poket-poket kategori makanan. Banyak yang dia tak tahu pun sebenarnya.. Yang dia kenal buah-buahan, sayur-sayuran dan jenis-jenis sumber kalsium je, yang lain-lain tu dia compius jugak nak letak. Ini games untuk yang dah 6 tahun atau dah darjah satu kot tapi saya saje je kenalkan dia dengan piramid makanan ni. At least dia tahu jugak kan sikit-sikit nanti. Over pulak ibu Adam ni kan.. Hihikk..

Adam sekarang kalau keluar meronda, dalam kete tu bising betul dia duk membaca segala signboard yang mana sempat dia tangkap perkataannya. Versi dia tetaplah mengeja baru sebut baca. Terbaru pulak, adam dah tahu pulak baca sikit-sikit sari rancangan Tv kalau tekan button info tu. Tak boleh nak kelentong dia dah sekarang ni kalau bab Tv nih. Dah kena berebut remote tv ngan dia pulak. Siang hari memang tak dapatlah nak tengok tv citer feberet saya, nak kena tunggu malam barulah saya punya Tv tu.. Huhu.. Inilah dia bila anak dah besar kan.. (^_^)

Nota : Saya suka berkongsi aktiviti saya dengan adam kat rumah dan yang mana nak cuba juga dengan anak-anak, silakanlah yer. Saya berkongsi bukan untuk menunjuk-nunjuk. Ini juga tatapan untuk saya dan anak-anak kelak. Blog inilah tempat saya coretkan segala waktu cerita saya dan anak-anak.

3 Komen Cerita Hati:

Puan Kutu said...

bab siaran tv tu dh jadi tak berapa best la sbb dh tak boleh kelentong..aiman plak sebelum ni masa tak tau baca pun dia tau je apa cerita kt tv..mmg dh hafal perkataan tu,sabo jer la..

Chic Na said...

belajar food pulak harini ye adam. ;)

Masya said...

lama x singgah wah² mohabbaten kesini yer... jiwa² gitu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute