Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Saturday 13 April 2013

Aku yang saja ingin bercerita


Alhamdulillah..... rezeki sejak mengandung ni tak pernah putus. Ada je rezeki datang dan apa yang cuba dirancang menjadi mudah. Inilah namanya rezeki anak-anak agaknya. Dulu masa nak buat loan ambik kete baru bukan main banyak je halangan dan last-last postponed tak jadi ambik. Awal tahun hari tu, cuba lagi dan alhamdulillah cepat je lulusnya. Dah dua bulan pun bayar kete baru tu. Tahun ni jugak kakitangan awam dapat kenaikan gaji dan saya pun dapatlah jugak merasa tempias Abah Adam tu. Hihik. Bulan ni pulak dapat signal yang Abah Adam akan dinaikkan pangkat. Hihi.. cepat pulak rasa padahal baru je dia habis kursus last year hari tu. Syukurlah... Rezeki anak-anak agaknya. Semoga kami sekeluarga sentiasa dimurahkan rezeki dari-NYA. 

 Ikutkan hari ni saya ada exam untuk PTD.. hehe.. tapi saya terpaksa buat keputusan tak attend exam tu. Rugi kan?? Ini kali kedua dipanggil exam untuk jawatan tu. Yang first dulu pergi exam tapi tak pass.. hehehe.. Takpelah... next time try lagi. Keadaan yang tak memaksa untuk saya attend exam kali ni. Lagipun tak sempat nak study atau prepare apa-apa, rasanya kalau pergi pun belum tentu saya dapat jawab dengan baik. Bukan senang kan nak jadi orang gomen nih.. Hihik.. (^_^)

Masih ada yang kata kat saya ruginya dah belajar tapi tak kerja. Huhu.. Saya senyum jer.. Itu jelah yang termampu. Biarlah mereka nak menilai apapun tapi hanya saya je tahu kenapa mengapanya. Memang saya sedih bila tak mampu nak bantu family dan adik-adik macam orang lain. Walau saya tidak bekerja di opis seperti orang lain tapi saya happy dapat bekerja untuk suami dan anak-anak di rumah. Sebab itu selagi saya ada masa dengan anak-anak, saya cuba pelbagai aktiviti pembelajaran dengan anak kat rumah. Jadi takdelah masa seharian saya tu terbuang begitu je kan. Mungkin kalau ditakdirkan satu hari nanti saya bekerja, pasti masa saya dengan anak-anak akan berkurang. Saya pun ada cita-cita sama seperti orang lain cuma keadaan dan saya punya sebab tersendiri kenapa memilih menjadi home manager je dulu.. Hihik.. Tapi saya happy dengan kehidupan sekarang. Alhamdulillah.. Doa-doakan yang baik-baik untuk kami sekeluarga yer...

4 Komen Cerita Hati:

Chic Na said...

takpela. bila ada rezeki ayu nanti mesti dapat kat ayu jugak kan. ;)

Masya said...

niat yg baik allah akan tlg, keluarga adalah keutamaann...

mmg rezeki besra anak kedua ni yer....

Unknown said...

rezeki ayu ada lebih masa yg banyak ngan anak2..tu yg sy jeles..sy ni busy ngan kerja aje...

P#eoniX said...

rezeki pasti ader...x kire dari segi ape...yang penting nawaitu...huhuhuh!!!all the best!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute