Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Friday 22 March 2013

Jangan boros yer...


Wah tajuk tak menahan kan.. Hihik.. 
Boros? Apa tu boros? Haha.. Ok, encik hubby outstation seminggu ke luar daerah, makanya saya kenalah bijak berbelanja dan masa inilah nak uji diri pandai ke tidak berdikari. Ekceli, saya memang boros. Biasalah orang pompuan kan, pantang gi kedai, ada je benda nak dibelinya. Takde maknanya cuci mata je... last-last beli jugak kan. Itulah saya....... sebab tu saya lebih suka Mr. Hubby tersayang pegang $$ berbanding saya sendiri sebabnya bila buat camtu, dapat mengelakkan saya berbelanja tanpa arah tuju. Kihkih tak tahan betul ayat kan, poyo jer... Kalau saya nak apa-apa, amik je... nanti dia bayarkan. Kan senang gitu.. kalau saya yang pegang sendiri $$ (tapi takdelah sampai tak pegang langsung untuk poket sendiri.. hehehe), tak tunggu tanya dia boleh ke tak beli, memang saya beli je.. Haha.. Itu pasal, tiba-tiba haih dah habis dah, laju cam air je kan belanjanya.. Itu memang sikap kurang baik saya sejak dari bujang lagi tapi masih boleh dikawal lagilah. Takdelah melampau benor sikap boros saya ni. Bila dah berumahtangga ni, keputusan dalam soal kewangan memang kami amalkan sikap saling bertanya dan berbincang kalau nak buat apa-apa... Cukup je bulan, perkara pertama kena buat mestilah settlekan bil dan loan yang mana ber'loan' kan. Hihik.. Lepas tu baru shopping lain-lain hal. Alhamdulillah... bersyukur dengan rezeki yang dikurniakan-NYA kepada kami sekeluarga. Terima kasih buat suamiku yang banyak bersusah payah mencari rezeki untuk kami anak beranak. (macamlah dia baca kan blogku ni...hihik) Semoga Mr. Hubby selamat pergi dan balik dari bertugas. Seminggu je pun kena tinggal.. Tapi yang boringnya sebab cuti sekolah kan, so takdelah program menarik untuk adam cuti sekolah ni. Lagi satu kan... saya hanya tahu bawa motor je. Kereta?? Haha.. Saya takut nak drive, teringin juga nak pandai drive kete tapi cuaklah. Hihik.. Al-kisahnya kan, baru tahu  kan yang saya tak reti drive. Hihik.. Tapi takpe, dah biasa pun berdikari dan kena tinggal bila hubby outstation.. Cuma feeling kali ni lainlah sikit sebab saya kan berbadan dua, jadi beremosi sikitlah.. Hihik..  :)
Tetap nak selitkan gambor jugak. Ekceli ni gambar lama, belek-belek dalam lappy terjumpa gambor ni. Comel tak? Kami kembar.... :)

2 Komen Cerita Hati:

Chic Na said...

boros tu mmg sifat kebanyakan org perempuan. hihi.. mesti mencabar kan bila suami takde.

P#eoniX said...

huishh!!!jangan lah sedey-sedey ek!!!jom join ga...ilang sket sedey tuh...time aku sedih ko gak ajak masuk ga...tapi berkesan...trylah...hehhehe...anda di tag!!!!
http://pheonixcharlotte.blogspot.com/2013/03/malaysias-next-top-lucky-blogger-by-mak.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute