Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Wednesday 27 March 2013

Checkup adik tapi adam yang risau...

Saya baru balik dari checkup adik adam. Dah 32 wks dan lagi 8 weeks to go? Huhu.. Dup dap dup dap sudah saya ni. Check semua ok, berat naik gak lah sikit (maklumlah saya memang payah naik berat), Hb dan Bp pun OK hari ni. Ini semua sebab minum jus delima + makan buah jambu batu. 

Saya pergi sendiri tanpa ditemani encik suami yang lagi outstation kan. So, yang jadi peneman setia saya mestilah adam. Saya ajaklah adam sekali masuk dalam bilik checkup. Nak tahu apa reaksi adam? Mula-mula saya baring, dia dah buat muka risau. Bila dia tengok nurse mula letak cecair biru yang untuk scanning tu kat perut (saya tak tahu le apa namanya..hahak), adam lagi buat muka cuak tengok saya. Nurse tu kata ni adik adam sambil tunjuk skrin kat adam tapi adam tetap buat muka risau. Saya tahu yang dia risaukan saya kot ingat saya sakit. Baby saya masih duk melintang, gerakan jantungnya OK dan takde apa perlu dirisaukan kata nurse. Tapi masa nurse cuba scan nak tengok jantinanya, memang tak nampak dan tak dapat pun nak carinya sebab kedudukan baby saya melintang badannya ke dalam gitu. Takpelah.. nanti tunggu abah dia balik baru gi scan 4D. Teruja juga nak tengok rupa dia dengan lebih jelas. Harap semuanya baik-baik..

Balik rumah kan.... adam boleh bertanya,"Ibu, tak sakit ke tadi tu? Masa tengok adik tu? Kesian ibu". Tiba-tiba kan adam boleh tanya macam tu kat saya. Sangatlah touching hati saya ni. Adam oh adam... Terima kasih kerana kamu seakan cuba nak memahami. Baru saya teringat, yang semalam saya ada ceritakan kat dia pasal gambar kelahiran secara caesaran dalam majalah Pa&Ma sepertimana keadaan saya nak lahirkan dia dulu. Yang jadi berceritanya tu sebab dia duk sebelah saya sibuk nak tengok gak majalah tu dan tanya itu kenapa? Agaknya dia teringatlah tu dan ingat saya sakit kot masa scan tadi duk tengok nurse tekan-tekan perut saya kan. So sweetlah anak ibu ni kan.. 

Nota : Takde gambar sebab segan kat nurse nak amik gambar adam yang cuak tadi... Hihik.. :)

3 Komen Cerita Hati:

Unknown said...

adam yg prihatin

Masya said...

lg beberapa minggu je yer.. dah nak bersalin.. nanti berslain kat mana dgn pantang???

bgslah abg adam ni.. ada rasa tanggungjawab..

Chic Na said...

agaknya dia ingat ibu sakit kot. hihi.. kesian adam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute