Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Monday 3 September 2012

Akaun pelaburan untuk Dia....


Hai blog tersayang.. Hai sahabat-sahabat yang sudi berkunjung ke sini. Lately saya jarang update. Bz beraya pun iyer juge plus bz mengemas pun iyer juga.. Hihik.. Bulan raya ni kan, asal malam je ada jemputan open house. Pecah rekod tahun ni sebab 4 kali berturut-turut bermenukan sama bihun sup bila pergi open house.. Tapi saya tetap suka sebab memang salah satu feberet saya jugak bihun sup ni.  Mengemas rumah pulak sebab tension tengok lipas.. Hahhaa.. Boleh gitu?? Sebenarnya saya ni memang takut dengan lipas. Itu yang bersungguh mengemas bila tengok ada lipas duk melintas situ sini . Akhirnya berjaya hapuskan satu kotak yang rupanya menjadi tempat sembunyinya selama ni. Teruslah buang kotak tu dan susun serta lipat semula segala kotak yang ada dalam stor dan kabinet dapur kasi clear.. Nak posting lambat lagi kan..hehe.. Lega tau bila dah kemas-kemas ni. Ini pun salah satu terapi cara saya  hilangkan stress jugak.. :)

Semalam pula dah berjaya bukakan akaun pelaburan ASB untuk Adam. Maklumlah nak simpan duit raya kan.. Baru tahun ni buatkan, yang tahun-tahun sudah tu, duit raya dia akan belikan dia barang. Jadi tahun ni buka akaun lah kat dia. Nanti boleh lah tambah-tambah lagi bila dia dah ada akaun ni.
 Masukkan syiling sekali yang hasil tabungan Adam jugak syiling ni. Adam memang suka letak syiling dalam tabungnya. Nampak syiling terlebih atas meja mesti dia letak dalam tabung dia.. :)
 Akaun Remaja untuk adam. :)
Oppss seksi pulak si kecik ni.. Hehhe..

 Menabunglah untuk masa depan!! 

9 Komen Cerita Hati:

cheqna said...

bagus...
kene simpan okmo r pahni..

Masya said...

SIKIT² LAMA² JADI BUKIT ...

rieda_ffya said...

bagusla menabung dari kecik...

Ibu Qisha said...

ayue, kena bawak surat beranak dan ic ibu bapakan...berapa minimum simpanan?

Chic Na said...

bagusla kecik2 dah menabung. :)

LYAfrina said...

satu pelaburan baik utk masa depan adam..
lya pon ade buka acc bank utk asya..tp y asb ni x buka lagi..ada gak plan nk buka.. skali dgn tabung haji & sspn

Cikgu Ma said...

sekarang menabung utk diri sendiri jer..hhe

CtAyue said...

@Ibu Qisha ahah kena bwk copy surat beranak anak dan ic penjaga.. takde minimum kot..tak pasti pulak ada tak min mula2 bukak tu..hehe.. ayu simpan duit raya dia..siap tambah syiling2 sekali.. :)

IntaNBerliaN said...

bagus ni buat pelaburan awal2.. dah besar nanti sennag.. ada simpanan sendiri :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute