Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Wednesday 1 August 2012

Muqaddam untuk Adam


Sudah lama aku nak belikan dia Muqaddam. Hari ni pergilah kami mencari kat kedai buku. Masuk dua buah kedai, baru jumpa jenis muqaddam yang dicari. Ada dijual kat Kedai Buku Galeri Hidayah yang memang banyak jual buku-buku agama. Yang aku beli ni pun dah last stok.. Tu yang beli jelah sebab adam pun dah berkenan. InsyaAllah aku akan cuba latih dia. Takpelah walaupun sebutan bacaan dia masih pelat lagi, apa yang penting menggalakkan dia kan. Dia pun macam dah menunjukkan minat nak belajar mengaji. Bila nak makan pun, dia berusaha jugak nak ikut sama baca doa makan walau ada pelat sebutnya. 
 -Harga RM15 tapi Tuan kedai tu bagi diskaun dapatlah RM14. Muqaddam ni keluaran Pustaka Darul Iman-
Apa yang menariknya Muqaddam ini ialah ada terjemahan bahasa melayu, bahasa inggeris dan bahasa jawi serta bergambar. Sambil mengajar adam, aku pun boleh belajar faham sama jugak. InsyaAllah, aku pun akan cuba berusaha untuk berubah menjadi Hamba-NYA yang lebih taat.

2 Komen Cerita Hati:

Chic Na said...

wah adam dah nak belajar muqaddam. bagusnya.

Masya said...

mesti adam teruja tgk warne warni .. amir punyer muqqadam biaser jer..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute