Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Sunday 8 July 2012

Kuantan -Part 1


Kuantan di waktu siang dan malam sangat berbeza rupanya. Sudah lama rasanya aku nak merasai suasana malam di Kuantan. Selalu kalau balik Pekan kampung Abah Adam, ronda di Kuantan waktu siang hari je. Kalau malam tu jarang sangatlah kot. Tapi kali ni sangatlah seronok bila hajat aku tercapai jua akhirnya.. Cheewah gitu... Terima kasih buat Abah Adam yang jadi penaja terhebat Over night kami kat Kuantan. Sebenornya Hotel tu Boss Abah Adam yang bagi lebih 1 hari penginapan untuknya lepas dah selesai sesi outstation dia tu. Jadinya menjadilah sesi kami meronda lewat malam di Kuantan ni kan. :)
Mula-mula kami jalan-jalan di Taman Esplanade Kuantan. Taman ni kat tepi jalan besar dan berdekatan dengan Hospital besar HTAA. Kat sini kalau waktu malam ramai rupanya kaki pancing. Seronok tengok tau.. ada yang siap bawak family sekali lepak sama-sama sambil memancing.
Kat sini ada playground. Adam ambil kesempatanlah main. Cantik kan pokok lampu kat belakang tu. Macam kat i-city je tapi ini kat Kuantan ye, i-city Shah Alam tu belum kami terjah lagik.. :)
 Ibu adam pun nak main jugak erk... Hahhaa...
 Love this picture. Kaler lampu tu sama baju aku. :)
Lepas tu, kami singgah pulak kat dataran kuantan yang dekat masjid dan padang tu. Tak pasti nama betul ape.. Yang aku selalu panggil dataran kerang sebab ada kerang besar kat situ. Sori kalau silap.. 
 Tengah relax kan diri kejap..
 Adam nak jugak rasa macamana guna public phone ni. :)
 Itu lah kerang... Kat belakang tu. :)
Adam yang try buat muka cute.

Rondaan seterusnya akan menyusul kemudian dalam part II.. :)

3 Komen Cerita Hati:

P#eoniX said...

best btol jalan memalam...aku lebih prefer jalan malam banding siang.....kalau malam ramai awek ske jenjalan bersama kuarga...heheheh...

Chic Na said...

wahhh lama tak jalan2 kuantan. dulu study kat sana. :)

Masya said...

ha'ahlah mcm i-city.. hahahaha.. i-city shah alam pun sy tak jejak lagi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute