Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Sunday 10 June 2012

Aku Memang Suka Tengok!!


Setiap orang pasti ada rancangan atau cerita yang dia sangat obses nak tengok kan. Serupa juga macam aku yang sangat-sangatlah suka tengok rancangan masakan. Selalu kalau tak berebut channel dengan Adam, suka tengok channel TLC dan AFC selain channel Tv yang lain. Aku suka sangat dengan rancangan Cake Boss, The Next Great Baker dan jugak Masterchef.  Entah kenapa bila tengok cake-cake yang gojes tu........ aku macam dibuai perasan gitu. Hahak.. Hilang segala rasa tension. Giler tak aku? Itulah yang menjadi punca kenapa aku suka mem'baking' pulak sekarang ni. Segala macam resepi kek aku cuba buat sebabnya aku suka. Mungkin satu hari nanti segala impian aku nak ada kedai sendiri akan tercapai.. Berangan gitu tau.. :)

Antara yang aku suka....... Ada yang sama suka macam aku tak?
 
Bila tengok rancangan yang aku minat, kadang boleh memberi inspirasi pada aku yang memang suka tengok kek yang cantik. Cuma aku ni masih peringkat belajar tapi belajar sendiri jer pun, sebab tu tak dapat buat yang cantik2 lagi.. Teringin jugak nak amik kelas sebenarnya. Wah banyak betul aku berangan. Terlebih sudah. Huhu. :)

Nota : Setiap orang ada impian.... ada harapan yang cuba digapai. Tak salah kot kalau berangan dan suka dengan apa yang kita minat.. 

6 Komen Cerita Hati:

Unknown said...

komen sambil tgk masterchef selebriti

Unknown said...

setiap kejayaan bermula dgn langkah pertama..

Ayuni said...

sye ske Cake Boss, cantik cake diorg wat!

Chic Na said...

kita berkongsi minat yg sama la ayu. suka sgt tgk rancangan yg mcm tu. lagi2 kalo rancangan martha stewart. wpun cik na kurang suka membaking. :)

fardhila fawwazy blogspot said...

mesti akak pndai baking kek kan..seronoknye!;)

IntaNBerliaN said...

sy pun sk tgk org buat sbb rs mcm bersemangat tp sy xpnh buat pun.. hahha.. bkn pe, nanti kalu sy buat kek camni, sendiri buat, sndiri mkn.. kikikii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute