Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Tuesday 22 May 2012

-Makan Mee sup sedap di petang hari-


Siapa suka Mee Sup? Petang tadi kami meronda dan pekena mee sup sedap. Ini kali ketiga ke kedai ni yang asalnya kami dapat tahu dari kawan abah Adam. Memang tak pernah tahu pun yang kat dalam taman perumahan tu ada kedai Mee sup yang sedap. Kena lah dengan selera kami anak beranak. Tapi uniknya kedai ni, dia bukak petang aje.. Kalau pergi kul 5pm dah habis dah, agaknya bukak dalam 4 jam je kot dari tengahari tu.. Pernah kami pergi awal sangat pun tak bukak lagi dan lambat sangat pun dah habis.. So, kena pergi ikut time dia lah, macam tadi kami pergi dalam kul 3.30pm. Sebab ramai sangat kot orang yang makan kat sini dan sebab tu cepat habis awal.. :)

Kami order Mee sup 2, Nasi air untuk Adam, sirap bandung cincau dan bandung biasa. Makcik yang amik order tu tanya nak bandung beleder ke? dan yang Abah Adam ni pulak tak berapa nak faham apa, mujurlah ada isteri dia yang comel ni (perasan jap yer) tolong translate kat dia beleder tu ape.. Haha.. Beleder tu cincau lah.  :)

 Nampak tu Bandung dia.. berlayer ler pulak..
 Inilah Mee Sup yang secukup rasa tekak kami. Bahan-bahannya complete, siap ada daging & perut lembu lagi tau sup nya tu.
Adam yang sesedap rasa hirup sup nasi air dia tu. :)

Sebenarnya hari ni malas sangat nak masak. So, mesej Abah Adam cakap nak makan kat luar.  Abah Adam balik je kerja terus pergi cari kedai makan dan dapatlah pekena Mee sup petang tadi. Tiga beranak makan habislah dalam RM12. Mee sup tu satu mangkuk RM3 ajer. :)

7 Komen Cerita Hati:

sekadar satu coretan said...

Ada air bandung laa...
Dah 2 hari kakain buka pose minum air bandung...sedappp

LYAfrina said...

awww..sodapnyerrr...
lya suka air bndung layer g2..rsanya lbh lemak kan..

IntaNBerliaN said...

comel betoi air bandung dia.. mkn dkt mana tu..

Masya said...

nyum².. semua pun nampak sedap.. lagi² air tu...

Saya Disini said...

wah2..sedapnye..teringin sy

ecadwinkyasha said...

terliur nengok sup tu...berbuka kang nak cari bakso la.hahaha ;P

rieda_ffya said...

sedap nampak adam makan nasi air...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute