Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Friday 25 May 2012

-Ke Jeti Borong Ikan-


Hari ini, seawal jam 7am aku dah keluar rumah dan kejutkan Adam tanpa mandikan dia. Haha.. Terus bawak dia join rombongan Cik Kiah ke Jeti LKIM Kuala Besut. Sesampai je sana, ku tengok ada banyak bot yang baru nak mendaratkan ikan dan para nelayan serta peraih masih sibuk duk mengasingkan ikan. Tak kurang jugak ramai yang nak membeli macam kami ni. Semua ikan tersusun elok je dalam tong-tong besar.

Untuk aku, memang first time lah ke situ. Aku join jiran depan rumah aku dan akak-akak satu kuartes ni, maka berempat lah kami dengan anak-anak sekali berombongan nak borong ikan. Murah sungguh ikan, udang dan sotong kat jeti tu sampai naik pening aku nak pilih. Semua duk pakat beli ikan selayang, ikan kembung, udang dan sotong. Minimum harus dibeli 1kg lah setiap jenis. Memang stok seminggu lebih lah kot tu sebab aku pun bertiga je kat rumah kan. Haha.. Tak tahan tengok ikan segar-bugar, rasa macam nak borong je semua jenis ikan kat situ. Seronok pulak bila dapat beli ikan segar kat Jeti tu.. Murah pun murah... Dan mungkin nanti akan berombongan lagi seminggu sekali kot ke situ. :)

Tak sempat nak snap gambor kat jeti. Segan kat orang pun satu hal jugak tadi. Hahaha. :)

Inilah hasil tangkapan aku bawak balik.

3 Komen Cerita Hati:

Masya said...

ikan segar kat jeti memang murahkan lagi² baru naik pelayan² baru nak pilih²...

Cikrosecute said...

mesti segar2 ikan kat jeti...murah pun murah hihihi

Chic Na said...

wahh pegi borong ikan siap dgn rombongan lagi. hihihi.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute