Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Wednesday 25 April 2012

Nak Percaya atau Tak!!


Kawan 1 : Suami ko p mana?
Kawan 2 : Outstation 2 minggu.
Kawan 1 : Ooo.. Tak takut ke? Percaya ke dia jadi bujang kejap tu..
Kawan 2 : Diam.....

Pernah tak anda alami situasi ditanya dan diberi kata yang boleh mempengaruhi rasa percaya anda pada pasangan? Huh, manusia nih macam-macam ragam. Mungkin bukan niat nya dan mungkin hanya nak menyakat aje kot. Tapi kadang kata-kata macam tu bahaya jugak sebab boleh timbulkan rasa ragu pulak kan pada pasangan sendiri. 

Tapi sebenarnya kite lebih mengenali siapa pasangan kita. Hanya kita yang tahu tahap mana rasa percaya kita tu pada orang yang kita sayang. Jadi tak perlulah melatah bila ada yang berkata-kata begitu pada kita. Suami outstation tidak bermakna dia berpoya-poya. Jangan terlalu cemburu bimbang takut memakan diri. Cuma kenalah pandai peduli akan pasangan. Tidaklah terus diam aje dan tak call langsung kan. Itu dah pelik tu!! Pokok pangkalnya harus saling percaya. Apa yang perlu dibimbangi ialah keselamatan pasangan dan kesihatan dia. Berdoalah semoga semuanya selamat.

Walau suami aku pun kadang ada time perlu outstation luar tapi Alhamdulillah, setakat nih aku still percaya kan dia. Coz dia selalu update ape saje aktiviti dia walau jauh. Harap dia akan terus begitu lah. Memang kadang ada gak timbul rasa cemburu tapi ku cuba tepis untuk tidak terlalu cemburu dan cuba jugak untuk tidak terlalu control dia sebab aku tahu itu pun tidak bagus dalam sesebuah perhubungan dan rumahtangga. Kalau kita tidak bersangka buruk, itu lebih menenangkan jiwa dari fikiran yang negatif sebenarnya kan.. Betul tak??

4 Komen Cerita Hati:

inazamri said...

kalau kita tak percayakan suami dan asik sangka buruk je...nnt kita sdiri yg stress tu belum masuk bab dosa lg coz berprasangka.

fardhila fawwazy blogspot said...

btul..xsuka org hsut cmtu..tkut tiba2 kite jd stress n syak bkn2..sy percaya suami sy..:)

Unknown said...

yee betul ! , hehe , saya x kawen ag , hee , x leh komen lebih2 , oppss , terlebih sudaa ,

P#eoniX said...

betul cakap sis tuh....jangan kan nila setitik rosk susu sebelanga...susah kat dunia nyata neh orang nak pk yang positif...sedangkan orang yang dah kawen lame,anak dah beso panjang pon buleh tergugat dengan kata-kata sebegini...nak lagik orang yang rapat ngan kite yang bercakap camtuh...baguslah kalau sis pk positif hendaknya....ngapelah nak jage suami orang,suami sendiri x tentu lagik....huhuhh renung-renungkan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute