Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Friday 2 March 2012

Laa.. ingatkan adik tadi..



Kejadian petang semalam.

Sedang seronok aku melepak sambil tengok anak teruna ku bermain gelongsor di taman mainan. Tiba-tiba dengar akak tu cakap sambil memandang aku tapi dia cuba perlahankan suaranya : laa... anak dia ke? ingat adik dia tadi. Hahaha.. Ade aku kisah.

Saya dah terbiasa dengan sindiran begitu. Maklum lah orang yang bertubuh kecil macam saya ini memang orang akan ingat saya study lagi dan ada jugak yang ingat SMK lagi. Haha. melampau tu?? Hehe. Itu yang best because I'm still look young even my age dah nak 27th. Hehe.. Tapi kadang tak best jugak sebabnye orang akan pelik lah. Yelah, dah kahwin dan beranak biasanye kan akan membesor sikit. Hehe. Itu orang lain kot. Kalau saya ni, mahu anak lima baru lah gemok berisi agak nye. Hehe. 

Bukan tak cuba atau tak nak tambahkan berat badan. Tapi dah memang begini keadaan ku. Background family pun bukanlah ada yang berisi mana pun, rata-rata kecik molek cmni gini je. hehe. Uppss. terperasan sudah. Cuma saya akui lah yang saya sekarang agak kurus berbanding dulu masa study means berat makin turun. Ayoyo.. itu yang susah hati tu. Dun know lah why jd cmtu. Banyak pikir kot saya ni. Hehe. Ade ke??

Jadi apa nak kisah kan. Kalau nak ikut kata sindiran orang, kata tanya orang yang macam-macam rupa tu,  makan hati lah kan. So, buat jelah versi ade aku kisah. Hehe.. Terima diri seadanya itu lebih baik. Kerana setiap manusia itu adalah ciptaan-NYA yang mana semua nya ada kelebihan dan kekurangan tersendiri. Jadi janganlah suka sangat nak mem bizi kan diri mengata orang kan. Saya tak mengata sesiapa cuma itulah kadang kita ni manusia, kalau tengok itu tak kena.. ini tak kena.. ade je yang nak di kata dan dibanding-bandingkan. Entah lah, dah lumrah kehidupan agaknya.

senyum jer..


p/s : Ramai yang nak kurus tapi kata hati saya kata saya nak gemuk. Huhuk. :(


0 Komen Cerita Hati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute