Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Monday 19 March 2012

Bila dengar sesuatu tapi takde orang???



Korang pernah tak dengar ape-ape bunyik dari sebelah rumah korang ke, atas rumah korang.. Tapi korang tak pasti ade orang ke tak rumah tu.. Hehe..

Saya ni duk rumah jenis bertingkat. Ade 4 tingkat aje pun. Saya duk level 2. Hehe.. Yang peliknye, saya selalu dengar ade bunyik kat rumah atas. Kadang bunyik orang tarik kerusi, bunyik guli jatuh. Kalau malam-malam sebelumk 12pm tu maybe ade orang kan. Dan memang saya ingat kan ada orang lah. Rupanye tadi jiran depan umah cakap, rumah atas saya tu wife dia takde sini pun sebenarnye dan husband dia jarang lah duduk umah tu. Haaaah...??? Saya terkedu kejap dan mula lah nak pikir bukan-bukan. Hehehe....

Itu yang pelik, kadang time para kaum suami pi kerja siang hari kan, ade gak dengar bunyi macam orang tumbuk lesung lah, macam orang tengah mengemas lah. Padahal ramai yang duk level atas tu adalah weekend husband means tinggal sorang-sorang jelah. Dah kalau siang-siang bunyi something gak tu, siapa yek?? Pernah satu hari tu, tengah malam after 12pm.. bunyik guli jatuh.. betul-betul dengar atas syiling umah kami, masa tu kami tengah tengok TV.. Saya dan encik suami ssling berpandangan dan diam je buat tak tahu.. Hehe.. Sebab pikir ade orang kan. Rupenye bila jiran bagitahu yang jarang ade orang kat rumah atas tadi, terus jadi seram sekejap.. Jiran kata buat tak tahu dah lah.. janji tak kacau kita kan.. Hehe.. Tapi bukan saya je pernah dengar, ade jugak jiran-jiran lain tanya benda sama kat saya.


p/s : Nak kata tak kenal jiran.. maybe lah sebab memang tak pernah nampak jiran atas tu. Bila tanya encik suami pun dia kata entah... :)

1 Komen Cerita Hati:

AdaM Hawa said...

susah nak cakap benda-benda ghaib ni kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute