Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Thursday 15 March 2012

Ber 'Madu' atau Berundur??



Wah.. Tajuk entri..bikin panas aje..Hehe.. 

Madu? Apa itu? Madu lebah kah? Oppss.. No No, Bukan itu ok. Ini madu = poligami. 
Bila seorang suami meminta izin untuk berkahwin lain, bagaimana reaksi anda? Jarang dapat diterima kan. Mengambil masa yang agak lama untuk membuat keputusan dan setiap keputusan yang hendak dibuat tidak boleh dibayangi emosi rasa kecewa dan amarah sahaja kan. Memang sukar untuk hadapi situasi ini. Lainlah kalau Salih Yaakop yang cukup berjaya dengan sesi hidup poligami nya. Sungguh tabik spring kat isteri-isteri dia yg sanggup berkongsi kasih.

Ini bukan cerita saya. Hanya sekadar berkongsi cerita seorang teman kepada teman.

Kisah : Suami meminta izin untuk berpoligami dengan seorang janda beranak satu yang jauh lebih tua dari umur dia dan suaminya. Alasan perempuan yang selayaknya dipanggil kakak itu untuk mencari teman di hari tua.Wajarkah dia merelakan atau mengundur diri?

Sungguh berat kan dugaan yang dihadapinya. Sungguh tersentuh. Ditanya pendapat, agak sukar untuk saya memberikan pendapat. Sukar sebenarnya kalau berhadapan dengan situasi begini. Kesian pada anak-anak, bimbang akan hilang kasihsayang yang sempurna dan perkembangan emosi mereka. Kalau saya pun, memang boleh meragut emosi dan jiwa. Semoga teman kepada teman saya itu tabah dan sabar dalam hadapi masalahnya itu.


p/s : Seberat mana pun kita rasa banyak kekurangan dalam diri pasangan kita dan rumahtangga kita, berat lagi dugaan dan masalah yang dihadapi oleh orang lain. Bersyukurlah dengan apa yang kita ada hari ini dan semoga keharmonian yang kita ada sekarang kekal utuh sampai bila-bila. Amin.


3 Komen Cerita Hati:

Saya Disini said...

berundur

cheqna said...

dok berani nak kata
pepun..moga allah memepermudahkan segalanya

rieda_ffya said...

ayue....bab ni kalo nk komen kene tariknafas pjg...terpulang pd individu kan...tp itula...susah nk terima trutama kite as a women

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute